Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Výknižno, oslavno, šampusno, výstavno,

Po měsíci a na 2. den od vernisáže a pokřtu mé knihy jsem se rozhodila tyto události užbylonačasově zablogovat. Musela jsem si už dálnosti nechat uležet…

...a vyležet, pro to, že jsem také se školním zvratným návratem lehce polenivěla.

Přípravné, a také výpravné předvýstavno, výstavno a knižní výdavno proběhlo, nespíš proletělo rychloustí.

Předvýstavní přípravno bylo neměrně nabité a nespavé. Byla potřeba dorazit víc než pár obrazů, a dozarámovat dodělané. To jsem dokončívala u babičky, se kterou jsme výstavu spoluovaly, a která měla dostatečnou a dodatečnou zásobu balakrylů na tvořobraz. A sololity. A pochutnávky. A rámy. A hřebíky. A uměla kladivy. Ani obě jsme však nevládly schopností zabíjet pavo uky, kteří se občas při rámování invazivně nohovitě rojili. Ani ztoluenované.

Pak kniha. Do na kladatelství jsem zprahovala do Brna, nakoupila jsem si pár výbusů do Cejlu. Protože jsem vydání takto kočovně končila až lastminutově (moje neřest nicstíhoman), místo Geisu jsem si pro své výtisky knižna dojela osobně, aby se to stihlo ale spoň odřeně. Naštěstí pro začátek bylo nákladu na záda jen padesátka, zabalila jsem proto novotou voňavé výtisky do sportovní tašky a žlutě – zase au to busem - jsem jela kolonově zpátky do Prahy.

V Praze se to už chýlilo ke konečným přípravám. Odpoledne před vernisáží se stěny Galerie 9 dokončově takakorátně zabarvily našimi přesgeneračními obrazy, už jen stačilo taky umělecky líčivě přibarvit obličeje a oblečně se zextravagantnit na večer a…. čekat na příchozí. Za chvíli sál nasál i návštěvníky a naše pokoukaná mohla začít.

Na začátku po akademické dvacetiminutovce vernisážníky uvítala violoncellová pětiminutovka, a nás po úvodní řeči pár buketů. Paní galeristka naučeně otevřela šampaň (prý škodaže ne sabráží) a spolu s mým bývalým profesorem českého jazyka jemnoněžně polila čerstvou knihu blogů bílým šampaňským. A prý ať začne autogramiáda. Před sknižním stolem se utvořilo nekonečno fronty náhodných i mně známých lidí, všichni držíc tyrkysovou knihu. V záplavě roztrženosti jsem zapomínala jména i copsát i na improvizaci a často znásobovala větu „jaké chcete věnování“.

Po pro mě neautomatické autogramiádě jsem si zakolonádovala mezi lidmi dumajícími nad obrazy (kvůli velikosti děl občas spíš pod obrazy, naštěstí ale stále ještě ne pod obraz) a odpovídala na dotazy „co to znamená“ a „je to na prodej“. Nazávěr jsem omluvilem rozpraskla vinnou skleničku o pana starostu. Prý „střepy štěstí“.

Večer to byl stálozatový. Tak zase příště, u další knihy….

Autor: Anna Bukovanská | pátek 12.10.2018 19:45 | karma článku: 12,27 | přečteno: 336x
  • Další články autora

Anna Bukovanská

Doslova ven do Slovenska

Protože jsem zatím na Slovensku navštívila jen lázňové Sklené Teplice a Bratislavou jsem maximálně (spíš minimálně) odněkud nebo doněkud projížděla, od hodlala jsem se, že je načas tozměnitu.

24.9.2018 v 15:20 | Karma: 13,58 | Přečteno: 613x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Výdej bloknihy

Vážení, převážení, vámuží. Počet mých blogů se kulatě přehoupl přes padesátku. Pro to přidávám známení dosud odsud známým, že jsem se rozhodlala rozhoupat se k vyššímu knižnímu vydání svých blogů.

3.9.2018 v 8:12 | Karma: 9,61 | Přečteno: 350x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Na Island – chladnohlavně, hlavnochladně

Protože Česko se nepyšnilo horky na druhou, nezbývalo mi než vyletět na chladnější Ledoland. Dobrá, sibylovsky už jsem nesoběvlastně měla letenky koupené s půlročním dopředem za dvojnižší cenu. Prapravdou ale je, že toto léto

24.8.2018 v 11:45 | Karma: 12,72 | Přečteno: 623x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Buda Buda Buda-Pešť

Jak jsem se uzjistila, Budapešť je pražsky dobově podobná. Zvlášť, když razíte na krušovicetočivou hospodu. Pokud ovšem z rovna nevysedíváte pivo v pravicové hospodě s názvem „Revoluce 56“ nazvanou názvosoudivě po revoluci z roku

28.7.2018 v 8:14 | Karma: 15,45 | Přečteno: 600x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Napoli(t)áno!

Dočasným nenabízeným řešením letnoslunovratového zkouškového pro mě byla rychlá odjízda do přísopečné Neapole. Navíc jsem byla veprostředku psaní seminární práce sice na téma Itálie, namíň ne o Camořře,

19.7.2018 v 13:11 | Karma: 13,38 | Přečteno: 493x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36,  aktualizováno  22:53

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

Příměří v nedohlednu. Jednání Izraele s Hamásem v Káhiře ztroskotala

5. května 2024  18:31,  aktualizováno  22:26

V Káhiře v neděli skončila jednání o příměří mezi radikálním palestinským hnutím Hamás a Izraelem,...

Poslance SPD jsem zbil já, přiznal se 17letý mladík. Došlo k dalšímu ničení

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  20:49

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

Strach z migrace i rebelie proti levici. Mladí Němci se přiklánějí k AfD

5. května 2024  20:15

Čekali byste, že mladí Němci volí hlavně Zelené nebo jiné levicové strany? Omyl Roste podíl těch,...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 54
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1086x
Poprázdninově opět studentkou, tentokrát ve Velkoměstě pražském, a nově i self"hospodyní".

 

Seznam rubrik