Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Samovařitelkou

(Ikdyžažtakmocneový skorofůdblog.............................................................................)

Prýže sůl nadzlatuje. U nás ažuje natolik, že jsme doma místo zvyklé vedleové kombinace pepře a soli do pepřosolniček kdysi vysouměrněně narozsypali sůl a cukr.

(Jenom já totiž nadšpetkový dopepř ráda a nikdo mi to nevěřil, tak aby se neplýtvalo slánkou..)

Zato návštěvy si spleteně a v rámu nechtěnosti osolovali čaje, kávy, koláče, žlutě naolejovaný tvaroh na plněných knedlících,…

Oskorovšem když jsme se pak jednou skamarádkouvě (která zase uúžasovává číšníky objednávkami srýžového řízku nebo kafem s čokoládovou zmrzlinou) rozhodly veřejně předvést kuchyňnosti v rámci našich chuťových buněk, tak ten okurkový salát prý chutnal mořskovodně. (Ikdyž podlemně byl salinitní takakorátově.) 

(Přece jen kuchařsky trochu zesebevědoměle jsem pak doma během „tréninku“ ještě pánví tenisově odpalovala palačinky ke stropu. Vracely se trochu přiomítkované, ale aspoň vypadaly pocukrovaně.)

Odtodobně jsem si tedy sůlkamenné saláty jen prosebovala, anebo i babičce, která jediná moje pokusování vítala i s takještětrochuovým vmíchaným nejpálivějším množstvím chilliomáčky.

V nyní pokročiluju zkoušením vhrncního měknutí rýže. Protože jsem si ale zinternetovala několik narýžních receptů, nasporákně jsem zpřímoúměrovala i stejnětolik nádobí. Tu rýži s těstovinami pak naštěstí vychuťovala česneková omáčka. Stejně jako popárdnechově spravil mnouudělaným jednohubkám chuť podmazaný grilomasný dresink (jasněže byl rozpoznán…………………………….).

Nejlípvlivnou je však na samovaření rymnavost. Protože rýmu prožívám chlapsky, takauždostově jsem si vyseznamovala jaksejíconejdřívzbavitné rady.

A tak za tím co jsem se důkladně zfetovala vkapesníkovaným týtrí olejíčkem („pročišťuje dýchací cesty“), roztabulkovala jsem do hrnce hořkou čokoládu na zhorknutí. Sice jí pak bylo dozásobně víc než obvyklemnožstevní zkuřatové polívky a já musela odčokoládovávat hrnec, ale byla lepší (a hlavně vlastní!!!!) než ta dokelímkovávaná nádražně automatová. Navíc jsem si při jejím vařném zkapalňování nadníově i zainhalovala.

 

Autor: Anna Bukovanská | úterý 22.9.2015 9:30 | karma článku: 11,52 | přečteno: 654x
  • Další články autora

Anna Bukovanská

Výknižno, oslavno, šampusno, výstavno,

Po měsíci a na 2. den od vernisáže a pokřtu mé knihy jsem se rozhodila tyto události užbylonačasově zablogovat. Musela jsem si už dálnosti nechat uležet...

12.10.2018 v 19:45 | Karma: 12,27 | Přečteno: 336x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Doslova ven do Slovenska

Protože jsem zatím na Slovensku navštívila jen lázňové Sklené Teplice a Bratislavou jsem maximálně (spíš minimálně) odněkud nebo doněkud projížděla, od hodlala jsem se, že je načas tozměnitu.

24.9.2018 v 15:20 | Karma: 13,58 | Přečteno: 613x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Výdej bloknihy

Vážení, převážení, vámuží. Počet mých blogů se kulatě přehoupl přes padesátku. Pro to přidávám známení dosud odsud známým, že jsem se rozhodlala rozhoupat se k vyššímu knižnímu vydání svých blogů.

3.9.2018 v 8:12 | Karma: 9,61 | Přečteno: 350x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Na Island – chladnohlavně, hlavnochladně

Protože Česko se nepyšnilo horky na druhou, nezbývalo mi než vyletět na chladnější Ledoland. Dobrá, sibylovsky už jsem nesoběvlastně měla letenky koupené s půlročním dopředem za dvojnižší cenu. Prapravdou ale je, že toto léto

24.8.2018 v 11:45 | Karma: 12,72 | Přečteno: 623x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Buda Buda Buda-Pešť

Jak jsem se uzjistila, Budapešť je pražsky dobově podobná. Zvlášť, když razíte na krušovicetočivou hospodu. Pokud ovšem z rovna nevysedíváte pivo v pravicové hospodě s názvem „Revoluce 56“ nazvanou názvosoudivě po revoluci z roku

28.7.2018 v 8:14 | Karma: 15,45 | Přečteno: 600x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 54
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1086x
Poprázdninově opět studentkou, tentokrát ve Velkoměstě pražském, a nově i self"hospodyní".

 

Seznam rubrik