Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Doslova ven do Slovenska

Protože jsem zatím na Slovensku navštívila jen lázňové Sklené Teplice a Bratislavou jsem maximálně (spíš minimálně) odněkud nebo doněkud projížděla, od hodlala jsem se, že je načas tozměnitu.

Kór když už mám po výstavě, tedy časovou spoustu. Tím „změnitem“ nemyslím hned tatranský výšlap, Kriváň a nápodobné vyšílenosti, ale koupit si jízdenku do Bratislavy, nanejdál Trnavy.

A tak jsem si tu cestu koupila. Naneštěstí při mé unáhlené neuvážnosti a chtíči tam stihnout conejvíc, upsala jsem se k autobusovému odjezdu na ranní devátou. To byl zásaditý a kyselý omyl. Provzbudila jsem se v osm, zaokenské slunce v plném rozpuku, a absolutně nesbalená a bezkafová jsem metrem vyletěla na Florenc, odkud mi spoj ujel. I proto, že se protože florencovém výstupním labyrintu vždy, štěstěnsky ne navždy, ztratím. Bylo tedy protřeba pořídit jiný náhradní autobus. Stále bylo smrtelných teprve 9 hodin po půlnoci.  

„Tak jeďte s Bulhary, ti odjíždějí vždy až po deváté, ikdyž mají odjet v 9,“ bylo mi houknuto. „Dejte jim 10 éček a pojedete.“ Místo žluté, filmové a čokoládové jízdy Studentem Agency jsem proto jela autobusovou podivností s dalšími asi jen 10 lidmi a hláškami řidičů stylu „da“ a „davaj“. Nicméně do Bratislavy jsem se prospavě doseděla. Narozdíl od stále poměrně rozpařené Prahy tam vládl fičák a již podzimní zima.

Bratislava je pekná,od podél modrého Dunaje na absolutně vydrhnutě vybělený Bratislavský hrad, kterému opozituje moderně vyzerající  parlament s dohledem na nedalekou rakouskou farmu větrných elektráren. Ale i street food park, takové „náměstí jídla“ a všudypřítomná reklama na Absolutku, která se teď na Slovensku hospodsky řeší kvůli tmavopleťé „typické“ Slovence použité na plakát.

Také jsem ale pozrela růžovozlatý (nebo zlatorůžový?) trabant s přilepenou značkou BMW a vysprejovanými nápisy jako „drift king“ či „vodka“ (těžko se to popisuje, ale byl ještě přehnanější). Tím nápisem „vodka“ určitě odkázovali na slovenskou verzi Božkova Nikolaus vodku. A místo Tater jsme si hodili výšlap, nebo spíš výschod, alespoň na Slavín, ikdyž ne Vele.

Pak Trnava, město v béži, plná kostelů, proto prý podle Slováků „Malý Řím“.  A také udržovaně docela zakvetoukytkovaná, a díky cyklisticky založenému panu primátorovi zacyklostezkovaná.

I cesta zpět do Moravy a pak Čech mi byla neo byčejná. Protože jsem odslovákovala až na popárdenní přívečer, žlutý spoj z Bratislavy jsem ani ne hravě stíhala. Nevěděla jsem však, že musím v Brně přestupovat na jiný žlutý autobus, ačkoliv i tento už můj obsazený jel až do Prahy. Zůstala jsem proto v Brně sedět na svém místě.

Soused na sedačce vedle mě vystoupil a přistoupil jiný. Vyjeli jsme z brněnské zastávky a nový soused mi najednou podává placatku. „Ne díky,“ z neslušnosti odmítám. Něco mi říká, odšpuntovávám proto sluchátka. „To není Vaše?“ ptá se. Placatku na sedačce zřejmě zapomněl přísedící soused a tento nový mi vůbec nenabízel loka, ale myslel si, že je placatka moje. Nedorozumění vysmáto, ačkoliv později se projevilo, že i bez nabízené placatky byl můj soused poněkud speciálnější povahy.

Jak autobus vyjel, vedení jízdy počítavě zjistilo, že některý a nějaký pasažér v autobuse přebývá. Proběhla kontrola sedaček. „Jaké máte číslo sedačky?“ ptá se mě započítaná stevardka. „24.“ „I já mám 24,“ na to můj nový soused. „Asi mi budete muset sedět na klíně, ty dvě hodiny to přežiju,“ vychechtává se. Stevardka se ale nechechtá a řeší, jak vyřešit, že jsem nepřestoupila a niný jsem v autobuse navícová. Posléze se celý autobus kvůli mně vrací zpět na brněnskou zastávku, a stejně tak autobus, do kterého jsem měla předtím přestoupit. „Vy jste lepší než náčelník kmene Zulu,“ říká najednou sedačkový soused. Nechápu. „No dokážete vrátit dva autobusy zpátky, to jednou budete vyprávět vnoučatům,“ vysvětluje. Aha.

V Brně konečně přestupuji a doodjíždím do zapršené Prahy.  Teď už jen čekat na ty oslavy od předstoletého založení Československa.

Autor: Anna Bukovanská | pondělí 24.9.2018 15:20 | karma článku: 13,58 | přečteno: 613x
  • Další články autora

Anna Bukovanská

Výknižno, oslavno, šampusno, výstavno,

Po měsíci a na 2. den od vernisáže a pokřtu mé knihy jsem se rozhodila tyto události užbylonačasově zablogovat. Musela jsem si už dálnosti nechat uležet...

12.10.2018 v 19:45 | Karma: 12,27 | Přečteno: 336x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Výdej bloknihy

Vážení, převážení, vámuží. Počet mých blogů se kulatě přehoupl přes padesátku. Pro to přidávám známení dosud odsud známým, že jsem se rozhodlala rozhoupat se k vyššímu knižnímu vydání svých blogů.

3.9.2018 v 8:12 | Karma: 9,61 | Přečteno: 350x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Na Island – chladnohlavně, hlavnochladně

Protože Česko se nepyšnilo horky na druhou, nezbývalo mi než vyletět na chladnější Ledoland. Dobrá, sibylovsky už jsem nesoběvlastně měla letenky koupené s půlročním dopředem za dvojnižší cenu. Prapravdou ale je, že toto léto

24.8.2018 v 11:45 | Karma: 12,72 | Přečteno: 623x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Buda Buda Buda-Pešť

Jak jsem se uzjistila, Budapešť je pražsky dobově podobná. Zvlášť, když razíte na krušovicetočivou hospodu. Pokud ovšem z rovna nevysedíváte pivo v pravicové hospodě s názvem „Revoluce 56“ nazvanou názvosoudivě po revoluci z roku

28.7.2018 v 8:14 | Karma: 15,45 | Přečteno: 600x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Napoli(t)áno!

Dočasným nenabízeným řešením letnoslunovratového zkouškového pro mě byla rychlá odjízda do přísopečné Neapole. Navíc jsem byla veprostředku psaní seminární práce sice na téma Itálie, namíň ne o Camořře,

19.7.2018 v 13:11 | Karma: 13,38 | Přečteno: 493x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

  • Počet článků 54
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1086x
Poprázdninově opět studentkou, tentokrát ve Velkoměstě pražském, a nově i self"hospodyní".

 

Seznam rubrik