Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cílem 30l jabkovice nebo O Předsilvestří

Po stejně litrech hruškovice - na slivovici je prý ještě výrobně brzo - moji alkoprarodiče potřebovali výpomoc se sklenícím se převozem jabkovice. Dalše 30 litrů. Aprotože bydlí hodkovicky mimodosažně, bylo potřeba žlutě dojet.

Jakfackově jednoduché ani dvouduché to nebylo.

Z metra Černý most jsem vystoupila na doběhnutí autobusu do Hodkovic nad Mohelkou nestihnutělně pozdě, a tak jsem čekavě o hodinu na další spoj hledala něco kamsisednuvého. A že počkám kafem a pozorováním lidí ve frontě na jejich kafe.

V první našlé kafárně mi sedící místo zabrali už vyčekaní přede mnou, druhá byla špinavě prázdná. Objednala jsem si tam přes pěnu ani nekouřící kapučíno. Hlady jsem si chtěla sednout obsluhám zády  a vytáhnout z kabelky hamburgerově tlustý chleba. Jak jsem tak seděla zády, tak jevištně čelem ke kavárně spolučekajícím: až televizově soustředěně jsme tak na sebe koukali,, oni očně v přesile,

a já se mezi kmity obluhy neodvážila do chlebu zakousnout, ani chleba vyzpytlíkovat. Ještě víc hlady jsem proto znovuzamířila k výloze a zadvackovala tuňákový chlebíček, nakonec nechlebíčkově hnusný (asi zdravý).

Vyčkaný autobus mě nevzal. Neměla jsem místenku a nenapadlo mě, že lidi už nevánoční, ale míří za Silvestrem nahorách. Abyměvzalová snaha podplatit nefér šoféra flaškou pro babičku (přece jen, čeká ji ještě 30 litrů jabkovice) nevyšla a ještě podmračená tuňákovým chlebíčkem jsem šla platit za pozdější Student agency, který sice nemíří až do Hodkovic, ale do Liberce.

S vedlesedící paní jsme i přes dobrýden sváděly pocestnou bitvu loktů o víc místa pro prolistovávaný časopis od stevardky.

Výstupně v Liberci jsem hledala libereckou MHD, abych se dostala do té části Liberce, odkud jezdí další autobus do Hodkovic.

Už pražsky jsem si myslela, že MHD někde v Liberci nebude na lístky jako ta pražská. Nastoupila jsem a chtěla řidičCE zaplatit cestu, ta mě ženemádrobně poslala do naprotivé trafiky pro lístek. S myšlenkou, že se zpožděním bych další spoj do Hodkovic nestihla a srovnávavě si dávala další kapučíno a tuňákový chlebíček a chtěním najít záchodový kus nezalidněné a nezapsované trávy jsem vystoupila a načerno přenastoupila zadními dveřmi (sem tam si tam tu senzaci někdo tichopoštně předal).

Hodkovický spoj jsem černě stihla, poraděná jsem našla babiččinu adresu, přespala a zítra řešila, do čeho těch nových 30 jabkovičných litrů v palírně nápustně nalejeme. I přes mání několiky pětilitrovek přišly na úkor některé zašpuntovatelné babiččiny vázy, pro další dvoulitrovku jsem musela dopít vaječný koňak i přesto, že jsem babičce navrhovala využít podivnou nádobu v rohu místnosti. Babička  bránivě pravila "to ne, to je na popel", a tak jsme hledaly další nalitelná skla.

Konečně jsme jely do Roudné palírny a plnivě přidržovaly nádoby na jabkovici. Škoda, že už naposledy, protože málo lidí pálí a palírna nemá z čeho. Ale aspoň máme těch 30litrů jabkovice, doma dalších 30 hruškovice a čekání na slivovici.

 

Autor: Anna Bukovanská | neděle 3.1.2016 13:00 | karma článku: 10,85 | přečteno: 393x
  • Další články autora

Anna Bukovanská

Výknižno, oslavno, šampusno, výstavno,

Po měsíci a na 2. den od vernisáže a pokřtu mé knihy jsem se rozhodila tyto události užbylonačasově zablogovat. Musela jsem si už dálnosti nechat uležet...

12.10.2018 v 19:45 | Karma: 12,27 | Přečteno: 336x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Doslova ven do Slovenska

Protože jsem zatím na Slovensku navštívila jen lázňové Sklené Teplice a Bratislavou jsem maximálně (spíš minimálně) odněkud nebo doněkud projížděla, od hodlala jsem se, že je načas tozměnitu.

24.9.2018 v 15:20 | Karma: 13,58 | Přečteno: 613x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Výdej bloknihy

Vážení, převážení, vámuží. Počet mých blogů se kulatě přehoupl přes padesátku. Pro to přidávám známení dosud odsud známým, že jsem se rozhodlala rozhoupat se k vyššímu knižnímu vydání svých blogů.

3.9.2018 v 8:12 | Karma: 9,61 | Přečteno: 350x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Na Island – chladnohlavně, hlavnochladně

Protože Česko se nepyšnilo horky na druhou, nezbývalo mi než vyletět na chladnější Ledoland. Dobrá, sibylovsky už jsem nesoběvlastně měla letenky koupené s půlročním dopředem za dvojnižší cenu. Prapravdou ale je, že toto léto

24.8.2018 v 11:45 | Karma: 12,72 | Přečteno: 623x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Buda Buda Buda-Pešť

Jak jsem se uzjistila, Budapešť je pražsky dobově podobná. Zvlášť, když razíte na krušovicetočivou hospodu. Pokud ovšem z rovna nevysedíváte pivo v pravicové hospodě s názvem „Revoluce 56“ nazvanou názvosoudivě po revoluci z roku

28.7.2018 v 8:14 | Karma: 15,45 | Přečteno: 600x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

  • Počet článků 54
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1086x
Poprázdninově opět studentkou, tentokrát ve Velkoměstě pražském, a nově i self"hospodyní".

 

Seznam rubrik