Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nekonzervativní smažilaování konzervy

Samovařitelkou II. - o tričkově sloupkovaných rybích regálech, obkošíkovaných frontách a zpánveně pršících se sardinkách.

Omylně jsem si myslela, že jsem ve svých uvařících zkusech zašla až tak dodaleka, že bych se mohla přistředomořit. Rozhodla jsem se, co asi udělá se zakonzervovanými sardinkami jejich necentromořské sesmažení.

V regálu s tuňáčími, makrelskými a dalšími masy, vysloupkovanými jako někohočí trička ve skříni, jsem shánivě dokošíkovala to sardinkové a šla si vystát stálevíc se otravující frontu, která si celá hlídala své pásově ujíždějící rohlíky.

(V závislosti na metrech fronty ty svoje občasto sjídávávám a zadvackovávám pak jejich zbytkové špičky. Kdybych samé dělala s rumem, spíšejc bych pak platila úplně zopilovaná. Nicmíň jsem tentotakrát frontu vypřešlapovala s konzervou sardinek.)

Za rozpalování se pánve jsem si pak doma připustila takovéto řecké buzuki, abych to smažení měla atmosférické. A pak už jsem sardinky obratoručne vykonzervovala na pánev.

Říkalajsemsiově jsem přemítala, žeještěžě jsou sardinky olivově volejované a nemusela jsem tak tu pánev předolejovávat.

Pánev zatím řvala a pře i buzuki. Sardinčí kusy z ní občas palačinkovitě vyskočily a pršivě dopadaly dojinam.

 Asociačně jsem si vzpomněla na každosmaženně přítomnou cibuli. Hodila jsem proto mezi běsnící sardinky její nožem nakrychlovanou hrst.

Za pořád zvuků buzuki se sardinky nazávěr spáleně rozvonily až k sousedům. Ačkoliv jsem je bezpečnovzdálenostně protimíchala, černostně splývaly s pánví.

A to dokonce i přes jejich zalívání vodou, milerádoby pro ztlumení procesu snaživého smažení.

Autor: Anna Bukovanská | úterý 17.11.2015 15:00 | karma článku: 10,62 | přečteno: 302x
  • Další články autora

Anna Bukovanská

Výknižno, oslavno, šampusno, výstavno,

Po měsíci a na 2. den od vernisáže a pokřtu mé knihy jsem se rozhodila tyto události užbylonačasově zablogovat. Musela jsem si už dálnosti nechat uležet...

12.10.2018 v 19:45 | Karma: 12,27 | Přečteno: 335x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Doslova ven do Slovenska

Protože jsem zatím na Slovensku navštívila jen lázňové Sklené Teplice a Bratislavou jsem maximálně (spíš minimálně) odněkud nebo doněkud projížděla, od hodlala jsem se, že je načas tozměnitu.

24.9.2018 v 15:20 | Karma: 13,58 | Přečteno: 613x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Výdej bloknihy

Vážení, převážení, vámuží. Počet mých blogů se kulatě přehoupl přes padesátku. Pro to přidávám známení dosud odsud známým, že jsem se rozhodlala rozhoupat se k vyššímu knižnímu vydání svých blogů.

3.9.2018 v 8:12 | Karma: 9,61 | Přečteno: 350x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Na Island – chladnohlavně, hlavnochladně

Protože Česko se nepyšnilo horky na druhou, nezbývalo mi než vyletět na chladnější Ledoland. Dobrá, sibylovsky už jsem nesoběvlastně měla letenky koupené s půlročním dopředem za dvojnižší cenu. Prapravdou ale je, že toto léto

24.8.2018 v 11:45 | Karma: 12,72 | Přečteno: 623x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Buda Buda Buda-Pešť

Jak jsem se uzjistila, Budapešť je pražsky dobově podobná. Zvlášť, když razíte na krušovicetočivou hospodu. Pokud ovšem z rovna nevysedíváte pivo v pravicové hospodě s názvem „Revoluce 56“ nazvanou názvosoudivě po revoluci z roku

28.7.2018 v 8:14 | Karma: 15,45 | Přečteno: 600x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Napoli(t)áno!

Dočasným nenabízeným řešením letnoslunovratového zkouškového pro mě byla rychlá odjízda do přísopečné Neapole. Navíc jsem byla veprostředku psaní seminární práce sice na téma Itálie, namíň ne o Camořře,

19.7.2018 v 13:11 | Karma: 13,38 | Přečteno: 493x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Neolenovost

Protiblém zkouškového ob dobí je přichozí za ním, „den poté“. Po výkonatých zkouškách nanejednou máte spoustu svobodného času, kterýste dřív, před dnempoté, strávili namáhavou o protikrastinaci a hloubkovým studiem.

17.1.2018 v 6:42 | Karma: 13,45 | Přečteno: 363x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

1-2-3-3-2-1… ZKOUŠKOVÉ!!

Je tu boom všzkoušek. Zkouškové období studenta je nejen zkouškou znalost(n)í, ale nadhlavně zkouškou (ne)vůle, trpětlivosti, snechopnosti sedět vkuse a v kuse pár (set) hodin v sedě,

12.1.2018 v 1:16 | Karma: 10,61 | Přečteno: 453x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Pádbotky

Známější jako boty na podpatku. Ty boty, ke kterým nemáte neutrální, ale ani nijak stálý vztah: nejdřív je milujete, po třech hodinách či třech kilometrech už nenávidíte a zaříkáte se, že napříště už se budete před vyhoupnutím se

2.11.2017 v 21:30 | Karma: 13,23 | Přečteno: 547x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Jak jsem stála o vyvýstavování

Kdežijuvá městská část se rozhodlala řádně uspořádat hojnou výstavu. Album malebných maleb, výstavu postav i nestriktního abstraktního. Rozmalby i nemalby byly rozestavěny do dvou síní, kde byla výstava vystavěna.

8.1.2017 v 18:00 | Karma: 15,98 | Přečteno: 326x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Hrst trhů

Namožnilo se mi zvánočněně se trhnout a to autoodjet na vídeňské trhy. Automaticky jsem tedy těšenavě jo, vy bavena zimolační sadou rukavic, čepice a ažnazemní šálou trojitého omotu.

17.12.2016 v 16:30 | Karma: 14,42 | Přečteno: 416x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Matšachmat: Maturitní ples

Čekal, čeká a bude čekat lidské většinstvo. Čekot maturitního plesu, kterým se ve světlech Lucerny předočekává i následný odškrt maturity, se rovná vyběrání tak akorátnosti délek nadpodpatkových bot do lodičkovna,

30.11.2016 v 7:30 | Karma: 15,04 | Přečteno: 474x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Okvěták

Aneb proč nenapsat ó......... květáku třeba. Protože moje vařící experimentace skončily rýží s hořčicí, tatarkou,kečupem, banánem a fujem, protože jsem si říkala ,,proč nemíchat tocosenemíchá jen proto, že se to nemíchá".

28.9.2016 v 7:00 | Karma: 13,42 | Přečteno: 336x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Jak jsem servírkovsky košem zapálila restauraci

Tedy jak jsem málem skoroservírkovsky košem zapálila restauraci.......................................

4.7.2016 v 7:00 | Karma: 11,96 | Přečteno: 492x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Když kafe ubývá rychlostí toaletního papíru

Pořádně ponořuju lžičku do brzoranně upívaného kafezrní, abych ji vytáhla i s hrabivým kopečkem. Pořád mám pocit, že dobrý, dobrý, dobrý, dobrý, ještě dobrý a pak lžička najednou naněkolikáté nacinkne o dno: kafe právě dobylo.

4.3.2016 v 14:00 | Karma: 15,55 | Přečteno: 479x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Bordó bordel

Sklizeň rozpobytovaných svlečení je mou nejnevykonávanější aktivitou. Nerada samasoběování uklízečky.

29.2.2016 v 16:00 | Karma: 12,67 | Přečteno: 584x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Jak jsem se zmeditovala, ale ne

O školním tělocviku se únavou rozhodlo dělat meditaci. Tedy lehnout si na matračně tenké podložky přes tělocvičnu, dát dlaně dlaněmi nahoru a uvolňovat obočí a další věci za zvuků jogínských hmmmmmmmmmmmmm hmmmmmmmm hammmmmmmmm a

28.2.2016 v 7:00 | Karma: 13,30 | Přečteno: 405x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Napánev vaječného koňaku

Nahorách jsem objevila likér, kterému v menu píšou bombardino. Vlastně chodí o hřátý vaječný koňak (ty vajíčka jsem cítila hlavně později, když jsem své domácí bombardino do omeletna připálila).

10.2.2016 v 8:00 | Karma: 8,51 | Přečteno: 439x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Cílem 30l jabkovice nebo O Předsilvestří

Po stejně litrech hruškovice - na slivovici je prý ještě výrobně brzo - moji alkoprarodiče potřebovali výpomoc se sklenícím se převozem jabkovice. Dalše 30 litrů. Aprotože bydlí hodkovicky mimodosažně, bylo potřeba žlutě dojet.

3.1.2016 v 13:00 | Karma: 10,85 | Přečteno: 393x | Diskuse| Cestování

Anna Bukovanská

Vánoční ponašem

Na Vánoce u nás vždy pestře chytává něco jiného. Po paničném potlaku dojde na sehašení, ať už je to stromeček, jsou to dárky, jsme to my...

28.12.2015 v 11:37 | Karma: 11,52 | Přečteno: 657x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 54
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1086x
Poprázdninově opět studentkou, tentokrát ve Velkoměstě pražském, a nově i self"hospodyní".

 

Seznam rubrik