Jak jsem obhosteskovávala Karlovy Vary

13. 07. 2015 11:45:11
O pokrčených kolenech, saltech na červeném koberci, rozčtvrceném Georgri Clooneym, o protizlodějném jezevčíkovi, hárekršnovské konkurenci, nepsaníčkování, neruštině a neameričtině, o Lesově a Hájku, o kolonádování se s eldží. Ó.

Jako zkudrnatělá, téměřně neopalovatelná a podle Francouzů až přizrzlá bruneta jsem se rozhodla brigádovat mezi vyžehleně rovnovlasými, pravidelně vysolárkovávanými přelivovými takybrunetami s nonstop přikrčeným kolenem (že by tik?). Hosteskovala jsem totiž karlovaryovském filmovém festivale.

  • Tož jsem si v pátek 3. červenceho vzala přírodně vytopený a následně zklimatizovaný Studenta Agencyho ve směru Praha-Karlovy Vary. I přes hostesův vlídný pobíz „Mohu vám nabídnout horký nápoj?“ se každý připoutaný ko-cestující dožadoval ledové tříště. Ikdyž nějaký Korejec chtěl sušené maso.
  • A tak jsem vystoupila v Karlovarech, kde jsem se svým přišlápnutým batohem začala úspěšně míjívat dámy s psaníčky.
  • Následně jsme si my, hosteskyně, měly odsedět schůzku s vedoucími, abychom dostaly vysvětlivky, za co že budeme zaplacené. Jenže před časem schůzky se přesunulo její místo, místo v Thermalu si to prý odschůzkujeme u Moskevského domu. A tady selhala má neruština: na mé zkušební „kdie jie ťady Moskjevskiej ďům“ Rusky něznájuvaly.
  • Na druhoden jsem se stala ubytovankyní v penzionu nějaké paní v penzi ve vesnici Hájek. Z Karlovarů do Hájku jsem si vzávala autobus jedoucí přes Lesov a busšoférovi častově hlásívala „tak jednou do Háje“.
  • Naopak zpět z Hájku do Karlovarů autobus občasově nedorazívával, protože před ním přejíždíval děrovanou silnici vlak a blokovné závory se každoranně zasekly a už neodsekly. Až po hodině, když přejížděl další vlak. Proč plýtvat, že.
  • Ten den druhý jsem začala dejme-tomu-ově brigádovat: vybízet ke zúčastnění se v soutěži o ten nejtelefonovější telefon el dží. Vybízet festivalové fanoušstvo k půjčení si telefonu eldží, vyfotívávat s eldžím zajímavé soutěžní fotografie a nakonec eldží vrátit. Ovšem jeden ze soutěžících se dovrátil i s policií, protože dělal červenokobercová salta. „Přece nemůže saltovat na čerstvě vyluxovaném červeném koberci.“ Ačkoli s takovou fotografií mohl tu soutěž přece vyhrát.
  • Pak jsem sháněla, kde bych se mohla levnově najíst a našla Číňany. Se slovy „dobrý vítr“ přede mě postavili větrák a nudle do polívky bez polívky a s masem.
  • Nedojeditelnou porci nudleí jsem si nechala zapolystyrenovat a právě pod ně mi v maxikabelce zapadly klíče od mého penzionapartmá, při jejichž hledání na mě majitelka penzionu vyposlala jezevčíka. Prý že „zloději, Betynko, vem si je!“.
  • Ovšem nabízení půjčky telefonu a soutěže těm Číňanům mi nevyšlo. Mé vstřícnavé „ťin ťan čon telefon“ poněkud nepochopili.
  • V dalších dnech jsem si to opět kolonádovala Karlovarami a probíhala s eldžífonem valnou hromadou fanoušků. S nabízením telefonů jsem u nich měla přibližně stejný úspěch jako také tampřítomní Háre Háre Háre Krišnové s jejich knihou o prozření.
  • Ačkoli pak se našel Srban, který telefon vyhrát chtěl, „když mi to udělá takovou radost“. A tak jsem ho dovedla do našeho telefonostánku, ať si tam to eldží půjčí. Moje američtina však znívá neanglicky, a tak jsem Srbencovo „Yes“, „Really“, „Well“ etc. prokládala otázkami „Et vous avez bien compris de quoi il s ́agit dans cette competition?“. Voilà.
  • Když jsem se vrátila na penzion, byl plný rodících pavouků. Anebo spíš praskajících, či jak je to s tím jejich kokonem? Každopádně jsem rozesemeskovala dotazy typu „za jak dlouho vyroste pavouk“. Protože mé penzionapartmá bylo malé a přepavoukované, tak jsem ty pavouky od stěn odsprchovala. Jistěže i s omítkou. Ale pořád je to lepší než chodit v Karlovarech po pavoukovi na botě.
  • V telefonstánku, kde se ty telefony oficiálně půjčovaly, byla vystavena vosková figurína George Clooney, se kterým se mohlo nadšící se fanoušstvo fotografovat. Ovšem následné rozebírání George proběhlo také ve velkém stylu: „Tak co mu odšroubujeme dřív, hlavu, nebo ruku? Pravou, nebo levou? Anebo nohy?“ A pak ho svlékli a rozpůlili.

Autor: Anna Bukovanská | pondělí 13.7.2015 11:45 | karma článku: 28.83 | přečteno: 11092x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 18.17 | Přečteno: 413 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 578 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 231 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 15.79 | Přečteno: 471 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 54 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1074

Poprázdninově opět studentkou, tentokrát ve Velkoměstě pražském, a nově i self"hospodyní".

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...